TNF sovsäck ?

Hej Friluftsare !
Har kikat runt lite men inte hittat så många kommentarer om TNFs sovsäckar. Funderar på att skaffa en syntetssäck. Tundra. Tyckte det var vettigt pris & vikt.
- 20-29C/ca 1900kr/1802g. vad säger du?
Ngn som har några erfarenheter av denna säck lr någon liknande/annan TNF sovsäck?
Never stop exploring !
// Jennie

TNF

Tjillevippen! Har ägt en TNF dunsäck ett par år som heter "foxfire" eller "firefox", komer inte riktigt ihåg. Köpte den "relativt" dyrt i Kina och var jättenöjd! Kanonkvalitet! Har sålt den till en kompis som är lika nöjd. Jag är förespråkare för dun, vilket kanske mest beror på att jag inte prövat de senaste syntetsäckarna. Sist jag ägde en syntetsäck så var den super i början men efter några år som en trasa, även fast den ansågs som en "kvalitetssäck" vid inköpet. Har sedan fyra år tillbaka en Western Mountaineering Northlite Super, som jag fortarande är supernöjd med. Lätt, varm och med en underbar dunfyllning. Den tänker jag inte byta ut på ett bra tag, så därför är mitt råd; var noga med inköpet, träffar du rätt så gör du en kanoninvestering för många år framöver! Gör du fel, som jag... Blir det dyrt innan du hittar rätt.

/Pontus
[Ändrat av pottan 2003-11-22 kl 00:27]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Säckar

De fantastiska säckarna kan man nog endast få tag på från tex Globetrotter, det finns ingen i sverige som har dem.
Men ring till Vidar på Sasquatch i STHLM och säg att du vill ha en säck så kanske han börjar ta in dem.

Jag har själv en Big Horn samt en Highligt se recensionsbanken...

OJ!

tack för tipset fredrik!
visste inte att de sålde WM, än mindre
att priserna var så bra.
Dom är ju billigare än de flesta utlänska
butiker.
Mer sånt vill vi se! :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg