TNF Blue Kazoo

Är det någon som har erfarenheter ang. denna säck ?

Det finns specialtvättmedel för dun. Måste man använda det, eller duger vanligt tvättmedel ?

Hej..

Köpte mina Blue Kazoo för ca 15 år sedan (huu...va tiden går). Om jag minns rätt så har jag använt något "specialtvättmedel" vid tvätt. Skulle iofs tro att de går att tvätta med vanligt tvättmedel oxå. Risken är väl att man tvättar ur det naturliga fettet som finns i dunet. Fast jag är ingen expert.
För övrigt har säckarna fungerat alldeles ypperligt. Dom var (är?) dyra i inköp men har visat sig vara en bra investering.

P

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Blue Kazoo

Körde med min Blue Kazoo när jag var uppe i keb.området för två veckor sedan.

Den funkade bra även om jag nästan tyckte den var lite för varm. Men det finns bra möjligheter till att reglera värmen i säcken.

Dock är jag dock lite skeptisk till det syntetmaterial som finns inne i säcken, det klibbade liksom fast vid kroppen och var inte alls skönt. Funderar på att skaffa innerlakan nu.

Ovanligt varmt ?

Att det kändes klibbigt kanske berodde på ovanligt höga temperaturer i sommarfjällen.
Jag kan inte minnas sist det var en sådan Kanonsommar !

Kan hålla med till viss del...säcken har nog en tendens att "smita åt" i vissa lägen. Men jag tycker inte det har varit några stora problem.

P

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips