TNF Blue Kazoo

Är det någon som har erfarenheter ang. denna säck ?

Det finns specialtvättmedel för dun. Måste man använda det, eller duger vanligt tvättmedel ?

Hej..

Köpte mina Blue Kazoo för ca 15 år sedan (huu...va tiden går). Om jag minns rätt så har jag använt något "specialtvättmedel" vid tvätt. Skulle iofs tro att de går att tvätta med vanligt tvättmedel oxå. Risken är väl att man tvättar ur det naturliga fettet som finns i dunet. Fast jag är ingen expert.
För övrigt har säckarna fungerat alldeles ypperligt. Dom var (är?) dyra i inköp men har visat sig vara en bra investering.

P

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Blue Kazoo

Körde med min Blue Kazoo när jag var uppe i keb.området för två veckor sedan.

Den funkade bra även om jag nästan tyckte den var lite för varm. Men det finns bra möjligheter till att reglera värmen i säcken.

Dock är jag dock lite skeptisk till det syntetmaterial som finns inne i säcken, det klibbade liksom fast vid kroppen och var inte alls skönt. Funderar på att skaffa innerlakan nu.

Ovanligt varmt ?

Att det kändes klibbigt kanske berodde på ovanligt höga temperaturer i sommarfjällen.
Jag kan inte minnas sist det var en sådan Kanonsommar !

Kan hålla med till viss del...säcken har nog en tendens att "smita åt" i vissa lägen. Men jag tycker inte det har varit några stora problem.

P

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips