Tjockmatta

Hej!

Jag undrar om någon vet var man ska vända sig om man vill köpa en tjockmatta, som vi tänkte införskaffa till vår klättervägg. Det finns ett par företag som har hemsidor, men frågan är vilka som gör en tjockmatta som lämpar sig bäst för bouldering. Helst vill man ju känna på mattan innan man köper den, den kostar ju trots allt upp emot 5000 kr.

Det finns ett företag i Göteborg som heter HGB, någon som har erfarenhet av dem?

/ Daniel Hallgren, Linköpings Klätterklubb
 
klättermatta

i våran klubb löser vi mattinköp genom att hålla kurser för lärare så att de kan säkra elever under friluftsdagar och idrottslektioner. som betalning köper de in mattor åt oss eller rep, idrottslärare får mycket förmånliga priser...

mvh simo, jönköpings klätterklubb
 
Alternativ?

Hej Daniel!

Jag vet inte hur er vägg ser ut. Kan mattan ligga permanent? I så fall kanske det finns ett gratis alternativ. I Söderköping har vi planer på att byta från en liten trist klättervägg till ett boulderrum. Inget är klart än, men under tiden bad jag sopstationen plocka ut dynor och madrasser åt oss. Det gör dom i en rasande fart, runt tjugo madrasser på några dagar. Sen ska jag prata med kommunförrådet, dom har säkert nån presenning att sponsra med för att täcka madrasserna. Klart! (eller nästan, vi har ingen lokal och rummet är inte hopskruvat än... men lite optimism har ingen dött av.) Hoppas ni kan spara några kronor!

MVH Björn Holst
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.