Titan gryta/mugg

Var nära att jag köpte ett jetboil innan jag köpte mitt nuvarande sotokök. Det föll väl på att jag tyckte det tog mer plats i packningen. Ska man vara ute länge och bära med sej gas så kan jag förstå dess fördelar.
Just nu lutar det nog åt den där toaks 550 lättviktsvarianten. Enda som stör mej är att man inte kommer att få plats med både gastub och kök i den och att den kanske blir svårhanterlig om handtagen blir för varma.
Jag störs inte så mycket av att koka upp vatten två gånger. Man ska ju ändå ha något att göra under tiden man väntar på att frystorkematen ska stå och dra till sej.

Kom ihåg att lättvikts-varianten (den äldre 550ml) inte har graderingar i ml om du vill ha det. Det är bara den nya som har graderingar.
Tror nog du blir nöjd hursomhelst, om inte annat så har du en fin ny mugg hemma ;)

Har inte fått min ännu så jag kan inte recensera den. Köpte även silikon-läpp att sätta på kanten. Om man kokar vattnet i muggen kan den bli rejält het. Händerna oroar jag mig inte för, i värsta fall får man hålla med tröja/trasa/handske först.
 
Jag blev förälskad i toakmodellerna med bygel. Helt suveränt om kitteln både ska användas till gas och över öppen eld! Med en 115mm gryta så får du dessutom ner alla storlekar på gasbubblor för att minimera packvolymen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.