Titan- eller Laser-blad till BD-yxor?

Har nån provat Titan-blad till BD-yxor?

Hade nyss sönder bladet (modell Laser) på min ena BD Reactor, efter bara 1.5 säsongers lätt användning. Lite Googling ger vid handen att Laser-blad, som följer med t.ex. Reactor och Viper, är vekare än Titan-blad, som inte verkar följa med nån yxa som säljs idag. Men Laser ska sätta sig bättre i isen, speciellt hård sådan säger reklamen. Jag tycker de funkar bra, men har inte testat Titan.

Jag har go lust att köpa Titan, men inte om de suger att klättra brant och hård is med. Har nån provat?
 
Hallå jag har inte kört med titan bladen men har kört med dom grövre fuion bladen och dom har fungerat bra både på mjukare och hårdare is och dom bör hålla lite bätre än standar bladen .
 
Om du bara kör vattenis och inte mixat så hade jag köpt ett nytt laserblad. BD har tyvärr inte det bästa ryktet med sina blad
 
BDs blad verkar gå av mer än andras och vid märkliga tillfällen. Det finns en väldigt lång tråd nånstans på supertopo om det med en del förklaringar om det, nånting med deras tillverkningsmetod. Jag har för mig dom skär med laser och andra eller tredje tanden får ofta en försvagning vilket gör att dom går av oväntat vid normal använding, inte så ofta men tillräckligt ofta för att det ska ge dom ett sämre rykte än tex grivel
 
2007?

BDs blad verkar gå av mer än andras och vid märkliga tillfällen. Det finns en väldigt lång tråd nånstans på supertopo om det med en del förklaringar om det, nånting med deras tillverkningsmetod. Jag har för mig dom skär med laser och andra eller tredje tanden får ofta en försvagning vilket gör att dom går av oväntat vid normal använding, inte så ofta men tillräckligt ofta för att det ska ge dom ett sämre rykte än tex grivel

Intressant, hittar dock bara en tråd från 2007 med 13 inlägg,

http://www.supertopo.com/climbers-forum/505118/Broken-Picks

det kan väl inte vara den du menar?

Mvh

Uffe
 
Jag har för mig dom skär med laser och andra eller tredje tanden får ofta en försvagning vilket gör att dom går av oväntat vid normal använding, inte så ofta men tillräckligt ofta för att det ska ge dom ett sämre rykte än tex grivel
Då är det lugnt för din del, Uffe!
Som du filar på dina blad så är både andra och tredje tanden borta för länge sen...! :) :) :)
 
Schysst!

Då är det lugnt för din del, Uffe!
Som du filar på dina blad så är både andra och tredje tanden borta för länge sen...! :) :) :)

Tänkte inte på det Jörgen, tur att man har en skärpt klätterpolare som har koll på tänder och hålkäl i bladjungeln, bara att hacka vidare då... :)

Ciao!

Uffe
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.