Tips: Trangia Duossal 27-8

Ti och Durosal

Vilken fördel ger Duossal framför andra material när det gäller Trangia? Har själv ett gammalt Trangiakök från slutet av 70-talet eller början av 80-talet och det är i skicket nästintill som nytt. Har gasmodifierat det och känner mig up-to-date när det gäller kök. ;)

"buy quality, cry once"

Jag har länge haft en Ti gryta för vattenkok och en Durosal för matlagning. Något jag tycker varit bra.

duossal

Har också ett trangia duosal men matrialet i en av kastrullerna har "krackelerat" lite-. har längsgående sprickor - antagligen då jag kört gas- eller bensin-brännare och matrialen utvidgat (alt dragit ihopa) sig olika vid kraftig värmning(/avsvalning). Upplever det hela dock endast som estetiskt svagt förfulande. Funktionellt upplever jag ingen försämring.

Någon som råkat ut för samma?

/Patrik

Duossal är bäst ur helhetssynpunkt!

Min favorit är absolut Duossal, lätt att göra ren, stark och hållbar mot repor.
Har sökt efter begagnade kök med duossal, men det ser tunnt ut.
Är i första hand ute efter stekpanna i duossal, men annat kan vara intressant också.

Hörde av mig till Trangia idag och önskade tillbaka kök i duossal!

Har precis kommit över ett Duossal 25 kök, någon som har tips på en kaffepanna i rostfritt som passar till köket, samt en lägergryta i rostfri som passar ihop med 25-köket.

/David

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.