Tips til vandreområde mellom Stockholm og Oslo

Hei, håper min norsk er forståelige for dere. Jeg er på utkikk etter et turområde hvor jeg kan ha en 3-5-dagers tur med min kone i sommer. Vi kommer med bil fra Finland og kommer til å ta ferje over til Sverige, kjøre innom Stockholm og deretter hjem via Oslo. Etter Stockholm kunne vi gjerne tenkt oss å gå en tur på vei hjem. Noen som har tips til noen flotte områder uten for mye folk? Liker godt lettgått skogsterreng utenfor merket sti. Vil f.eks. Tresticklan være et bra område?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Man kanske inte kan kalla terrängen i Tresticklan för lättvandrad men jag tycker inte att den är besvärlig nog för att avskräcka. Det är visst lite småkuperat, lite risigt samt en del våta avsnitt men det mesta går bra att gå runt med lite planering och med ett öga för att läsa terrängen. Ta med karta och kompass givetvis. Om ni vill ha större område att röra er på så knalla över till Lundsnesets naturreservat på norska sidan. Vill ni bo inomhus så finns DNT-hytta i Budalsvika, se dock till att ha en DNT-nyckel med er. Go' tur!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips