Tips på vattentätta packpåsar

Jag behöver lite tips vid köp av vattentätta packpåsar. JAg skall ut och paddla kajak i slutet på april och tänkte köpa några.
Vad skall jag tänka på och vilka påsar är bäst. Tacksam även på tips om köpställen på nätet.

/Bo

Armerade nog bäst

Själv har jag en VauDe Orca Aquaplus eller vad den heter. Gjord av duk som belagts med någon mjuk plast. Tyvärr tror jag att det är PVC. Slitstyrkan är fenomenal. Till paddling spelar ju inte vikten den avgörande rollen

Det finns genomskinliga packsäckar. Dessa ser väldigt smarta ut, men jag har hört en del negativt om dem oxå. Blir hårda i kyla mm.

På Globetrotter i Tyskland har de avsmalnande packsäckar för stävarna. Kolla med Swima i Fjollträsk eller Kanotcentrum i Götet.

Go tur
Anders V

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ortlieb

Titta på Ortliebs stora sortiment av vattentät förvaringsutrustning.

Jag har själv ett antal vattentäta säckar av märket Ortlieb, och är mycket nöjd. Otrolig slitstyrka i väven. Tyvärr måste man också betala ett ganska högt pris för dessa produkter, men det är det värt. Jag har dock på senare tid märkt att plastspännena inte riktigt klarar stäng kyla (ner mot -30 gr).

Svima i Sthlm är generalagent för Ortleib i Sverige. http://www.svima.se är adressen.

/Kalle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips