Tips på vattenrengöring och ryggsäckar

Ska snart iväg på en savannvistelse i Tanzania och funderar lite över vattenrengöring. Att koka vattnet är ju en given metod. Har också hört talas om något vid namn "clearwater", något som jag uppfatta som ett pulver/tablett som man tillsätter i vattnet innan det dricks för att ta död på bakterier. Men när man googlar det så hittar man ingenting. Är "clearwater" något som nån av er sprungit på tidigare? och vart kan man isåntfall få tag på det?

Letar också efter en stor och rymlig ryggsäck att packa allt jag ska ha med mig i. och då jag är en glad amatör så vet jag inte riktigt vad jag ska tänka på. Tar gärna emot tips på modeller också

Alla tips och synpunkter är givetvis välkommna

tack på förhand

mvh thomas

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för tipsen, dessvärre är nog väskan lite för liten. Annars hade den nog passat bra;)

Har planerat att inhandla det mesta på Amazon då dollarn är så pass överkomlig, har ni några erfarenheter av märken som TETON, High Sierra, NEW CUSCUS och Osprey?

Osprey är stora även i Sverige, övriga har jag inte hört talas om. Tittar på ny säck själv just nu och en Aether eller Argon är definitivt tänkbara.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips