Tips på rundtur i dalarna

Silfhytteå är väldigt vackert och det finns dessutom sluss om du nu inte orkar ett lyft på max 100m. Óm du tittar till vänster (om du åker nedströms mot Långshyttan) så kanske du har tur och se slaggugla, för de har ett bo efter stranden.

/Henrik

Jo jag vet att det är fint där, har varit där med bil, men kom inte ihåg riktigt om man kunde paddla igenom vilket jag hoppades. Grejen är att det blir totalt minst 4 lyft eftersom jag måste tillbaka samma väg till bilen isf. 2 vid Silfhytteå och 2 vid Stjärnsund. Slussen undrar jag om den verkligen är öppen?

Nä det är inga större problem med högvattnet . Det finns alltid lämpliga ställen att gå iland på , kan bli lite problem ibland när träd och buskar växer långt ut i vattnet bara.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det blev ett par nätter i Färnebofjärden utan för Östa/Tärnsjö. Paddlade ner i Storån och sen tillbaka och upp till Sandön och runt därikring. Fin paddling men många flerkilometerlånga överfarter vilket är lite långtradigt tycker jag, men det var ändå trevligt att se nationalparken. Väldigt mycket vatten var det som sagt. Det innebar att man kunde paddla ända fram till vindskydden och lägga an precis intill. Perfekt! Sov i ett en natt, men jävulusiskt med mygg så smälde upp innertältet i vindskyddet och sov gott.

Bilagor

• 2012-07-18 15.20.05.jpg
    2012-07-18 15.20.05.jpg
    49.8 KB · Visningar: 250

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips