Tips på låg sko med styv sula för vardagsbruk

Jag söker tips på en lite grövre sko i med eller utan GTex men som man helst inte blir blöt i när man går på hundpromenader i skog och blötta gräs o.dyl. Skon bör vara lite känglik med en styv sula pga att jag har ont i tåleden. Kommer därför att kasta mina lite grövre Salomon sportskor där sulan är för mjuk.

Jag kommer att ha dem utanför jobbet till det mesta, inkl. gå-på-stan, som inte kräver kängor eller stövlar men även skogen om det inte är alltför blött.

Jag gillar det här utseendet och ska också testa dem:
X_HAGLOFSVERTIGOGT_S09.jpg

Problem är att jag testat deras Crag och jag hamnade mellan två storlekar så jag kunde inte köpa såna då. Crag är dessutom "luftig" på ovansidan vilket innebär att man blir blöt om man går i gräs och annat = inte bra. Den här Vertigo GT är bättre ur den synpunkten.

Tacksam för tips! Gärna såna man kan köpa i butik i Stockholm.

Patagonia Huckleberry

Jag har ett par Patagonia Huckleberry som är hur sköna som helst. finns även en även en modell som heter Finn som nog lika i lästen, men gjort i ett annat material än Huckleberry, om man inte gillar läder.
Jag har en ganska smal fot och dessa passar väldigt bra,

Naturkompaniet och Addnatur säljer Patagonia

http://addnature.com/product.aspx?pf_id=PATAGONIAHUCKLEBERRY

Bilagor

• PATAGONIAHUCKLEBERRY.jpg
    PATAGONIAHUCKLEBERRY.jpg
    120.5 KB · Visningar: 1,960

Lästips

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?

Skogsmulleledarens bästa tips – så gör du vandringen rolig för barnen

Hur gör man vandringen till något som barnen vill göra om? Skogsmulleledaren Kristin Malmcrona Friberg ger sina bästa tips!
Tack för tipset! Provade en för liten 41:a idag och de satt bra. Får försöka hitta på ett annat Naturkompaniet bara. Plus för att de hade det "Meindl-rull" i sulan jag är ute efter, gör att jag slipper böja över tåleden alltför mycket.

Det blev Huckleberry och jag är jättenöjd! Pga rullsulan så slipper jag få lite ont i min tåled. Enda nackdelen är att de inte funkar att ha oknutna som ett par jympadojjor. Pga styv sula så lyfter hälen men det kan jag ta. Mina gamla Salomon i bra skick åkte i UFFs låda så hoppas någon får nytta av dem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips