Tips på kajaker

Polar eller Buccaneer

Mitt tipps är en North Shore Polar eller storasystern Buccaneer.

Paddlar själv en Polar och trivs mycket bra med den. Polaren är något tightare än Buccisen och jag som är ca 180 och ganska smal sitter mycket bra i den utan några anpassningar. Den rolig att paddla, inbjuder till lek och mycket lättlastad iom North Shores "stora" luckor. Enkel och bekväm att rolla iom att den har lågt akterdäck. Även solen har fläckar och Polaren kan kännas "långsam", lite tung och stampar i motsjö.
//Lars

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej Rebecca, sjovt at du med dit indlæg får bud som point 65 og quest, som klart er alt for stor til dig og den måde du ror på.

Prøv at se på http://www.qajaq.it der er en bås som heder "island of sardinia" og fås i 2 størrelser med ror eller skeg.
Jeg har begge størrelser og bruger den store til tur og den lille til at lege med.
De har en klart bedre båd kontakt end Romany ( o en meget bedre rygstøtte) Årets nye udgave kommer med bag skot á la Romany,
Du kan jo prøve den når du kommer til Denmark

Hej

Hej Rebbeca!
Jag heter Tomas och är en mycket erfaren paddlare jag använder en point 65 XP (Reval) som jag tycker uppfyller dom behov du är ute efter. Jag har en sådan till salu om du är intresserad, den är helt ny(nypris ca 15500kr) mitt pris är 10500kr. Om du är intresserad svara på mail tomas.bellander@spray.se
[Ändrat av 6703 2003-04-24 kl 08:15]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips