Tips på bra termometer?

Hej,

Någon som kan tipsa om en bra termometer att ha med på vinterturen? Har letat bla på Clas Ohlson utan framgång. Den ska naturligtvis vara liten och pålitlig och helst inte digital.

Tacksam för tips.

/Kristian

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
En frystermometer

Hej!
när jag ska ut går jag ner till min frys och tar min frystermometer med mig på turen. köpt i en mataffär för en billig peng. kanske lite stor men inte direkt tung. skalan är även rolig, det är lätt att se om man ligger i en sval, kyl, eller frys:)

Putzfrau; sa:
Just Clas har ju denna: www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=6450803
Väldigt liten, rimligt pålitlig och abolut inte digital.

Jag gjorde ett snabbesök på den lokala Clas O butiken. Det skiljde flera grader på vad de olika exemplaren visade för temperatur. Förhoppningsvis är det ”bara” ett offsetfel och inte ett känslighetsfel.

Men å andra sidan så begriper jag inte att det går att sälja något så billigt och ändå ska alla led tjäna pengar, och så är ca 2 kronor per termometer moms. Så resterade 8 kronor ska täcka tillverkning, frakt och förtjänst för Clas O.

Per Brune

jag skulle absolut inte välja en vätsketermometer (billig) om jag vill ha någon form av rättvisa...

Digital blir mitt val alla gånger.

Min erfarenhet av termometrar är hyfsat stor, bland annat ansvarat för E6-framkallning (diafilm) med stora krav på ”rätt” temperatur.

Jag utvecklar gärna svaret när barnen inte kräver mat.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips