Tips på bra grundutrustning

Re: Re: Fastfrusna skor

Stadan; sa:
Enl rykten är produktionen för "den röda" bara 50 par för säsongen. Priset lär väl tyvärr bli därefter. Annars en intressant produkt.
Ragnar på Skyllermarks träffade jag på en busshållplats i morse. Han var inte säker på om han skulle kunna producera några värstingskridskor denna säsong.

Thure

Re: Re: Re: Fastfrusna skor

thureb; sa:
Ragnar på Skyllermarks träffade jag på en busshållplats i morse. Han var inte säker på om han skulle kunna producera några värstingskridskor denna säsong.

Thure

Jag anar en konspiration kring dessa my(s)tiska röda skridskor (är inte rött gjort redan för övrigt, när kommer de första gröna skridskorna?) och misstänker att detta bara var en rökridå för att ytterligare höja deras åtråvärdhet.

-Palle

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Grönt finns redan

Jag kör med röd babordsskridsko och grön styrbordsskridsko för att undvika det pinsamma misstaget att förväxla höger och vänster. Detta har stor betydelse när man har skenan förskjuten medialt i förhållande till foten.

Men någon konspiration tror jag inte på Palle. Det är svårt att räkna hem någon stor vinst på skridskor för svenska tillverkare numera sedan Stadium konkurrerar med skridskor från fjärran Östern som håller tillräckligt hög kvalitet bortsett från att man inte kan ställa in skenan i sidled.

Thure

Re: Grönt finns redan

thureb; sa:
Jag kör med röd babordsskridsko och grön styrbordsskridsko
...........

Anser du att skridskor är ett fartyg? :)

En gång förra säsongen efter en runda på ÖIP kom en dam och satte sig på bänken bredvid mig. Hon såg trött ut och tyckte det hade gått trögt. Efter en snabb blick på hennes skridskor såg jag att hon hade satt fel skridsko på fel fot, och berättade det för henne. Nä, det hade hon inte alls!, protesterade hon, tog av sig skridskorna och pekade på dem - och det stod mycket riktigt ett "H" på skridskon hon haft på höger fot och ett "V" på den hon haft på vänster fot. Men den som hade skrivit dessa H och V hade skrivit dem fel..... jag frågade vem som gjort det - det hade försäljaren som sålt skridskorna gjort....

Re: Re: Grönt finns redan

pausch; sa:
thureb; sa:
Jag kör med röd babordsskridsko och grön styrbordsskridsko
...........

Anser du att skridskor är ett fartyg? :)

Nej, det rätta är givetvis ett flygplan (som också har lanternor), eftersom man nästan flyger fram när man åker skridskor.

OT
På mina tunna skridskofotograferingsvantar har jag sytt ett varv med röd resp. grön tråd runt öppningen för att jag ska ta rätt vante i första försöket. Innan jag sydde dessa färgmarkeringar och slumpen fick avgöra, så blev det fel vante i gissningsvis 90% av fallen.

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips