Tips på billiga småflaskor, 5ml och uppåt

Här kommer ett tips på var man hittar småflaskor, burkar etc från 5ml och uppåt med dropp-pipett, lock etc: Företaget ampulla.eu, en brittisk webshop.

Alla som är ute och vandrar vet hur klurigt det är att hitta de där småflaskorna för att slippa stora förpackningar :) Och här hittar man dem!

Man får betala en hundring i frakt, men flaskorna kostar bara några kronor styck, så om man beställer lite är det ingen fara.

http://www.ampulla.eu/Shop-For-Plastic/Dropper-Bottles-5ml---15ml/c-1-170-132/

Såg idag att Apoteket Hjärtat även säljer småflaskor styckvis och i batteri. HM har även på parfymavdelningen.
go tur

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Trevligt att det finns flaskor på fler ställen!
Annars är det så svårt att hitta småflaskor som håller måttet med korkar etc.
De jag hittat på apoteket etc har varit i lite för ordentlig plast och med korkar som man befarat skulle läcka, sedan har det inte varit så små som man vill. Jag vill gärna ha 5 till 10ml för att ta med t.ex. diskmedel och då vill man gärna ha en dropp-pip på så att man kan dosera sparsamt :) De småflaskor jag helst använt har varit till ögondroppar etc, men de kostar runt 80kr för en 10ml flaska så den köper man inte gärna och häller ut :)

Jag köpte flaskor (och silikontuber) på ebay. Lägsta antal var 5-10st/storlek men det var så billigt att det inte spelade någon roll.. Det finns lite olika "innerkorkar" och storlekar att välja på.

Det finns många säljare så sök runt lite men jag tror att det var denna jag köpte från:

http://www.ebay.com/itm/Dropper-PET...t=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item1c4670408a

Har inte hunnit testa i "skarpt" läge ännu men flaskorna känns helt ok.

Ingen frakt och kom hem på ca 1 vecka vill jag minnas.

Har provat de små från Apoteket (hade diskmedel i den). Köp inte. Läckte som ett såll (tur att jag hade den och svampen i en plastpåse).

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips