Tips på barlast?

Barlast ???

Jag brukar lasta min Offshore (Ocan) på varje tur med utrustning för ev överfallsväder bivacktält vatten10L kök sovsäck torrskaffning extra kläder samt div utr för att klara en eller flera nätter på ett skär el dyl.Den vikten jag uppnår brukar räcka samt min egen vikt ca 90 Kg Den stunden det tar att lasta ur och i kajaken kan rädda mig från otrevliga situationer.Om jag får komma med ett råd TAG MED UTRUSTNING SÅ DU KLARA DIG VID DÅLIGT VÄDERSITUATION MAN KAN ALLDRIG VARA PÅ DET SÄKRA.Samt då har du fått din barlast.MvhErling.

Lägg i någon gammal luftmadrass/badboll och blås upp Voila så trycks det emott dunkarna Bra träning för lungorna va tycks Flås flås

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Sand och bira

Sand verkar smart till ballaster pga sin formlighet och tyngd, men samtidigt lite demoraliserande. Att paddla runt med en massa sand låter ju jobbigt, inte sant? Ett förslag kan vara att varva sand och bärs, så fyller ballasten ytterligare ett ädelt syfte jämte kajakens stabilitet. Naturligtvis bör det vara klass 1, så att inte paddlarens stabilitet försämras i takt med att kajakens förbättras.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips