Tips om barnvänlig skidort/anläggning?

Vi det här laget har ni säkert bestämt er och bokat boende. Men som hemkommen från Säfsen kan jag bara säga att det var väldigt smidigt. Bra boende i timmerstuga, fina längdspår och många nedfarter igång. Vi åkte längdskidor med vår 8månaders i pulka. Härligt! Det fanns flera fina spår och på väg dit passerade vi en mäktig pulkabacke :)
Helt ok stugby, liten affär och ett par mat-alternativ. Glad att vi var där innan sportlov, för det var lugnt och ingen trängsel i skog och på myrar.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Idrefjäll erbjduer också bo i backen, backar i alla färger, barnskidland och allt vad en barnfamilj kan önska.

/Patrik

Jag har varit i både Idre och Hundfjället i år med tre barn (3-6 år). Hundfjället var klart bättre för barnen tycker jag. Det fanns en stor (och varm) värmestuga precis vid barnområdet, med gott om plats, lekhörna, diskbänk och 14 st mikrovågsugnar. Det fanns flera transportband och rätt många knappliftar, och som förälder kunde man köpa knappliftkort (lite billigare än vanligt liftkort).

Idre var sämre organiserat för barn tycker jag, och värmestugorna var betydligt sämre. Ett plus för Idre är dock de fina längdspåren.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips