Tips: Lunch-hajk

Har kommit på ett skönt sätt att stressa av i vardagen.

De dagar som det är möjligt att ta lite längre lunch går jag till något friluftsområde nära jobbet och käkar en lunchlåda eller tar med gasköket och kokar en kopp kaffe. Att sitta i skogen 20-30 minuter och pyssla är verkligen meditation.
Förutsättningen är att man inte behöver skynda sig, så drygt en timmes lunch behöver man nog planera.

Fler som gör som jag? :)

Det låter ju som ett underbart tips! =)

Jag har naturen (en stor naturpark) inpå knuten från jobbet, men tyvärr bara en halvtimmas rast då jag måste äta på jobbet de dagar jag är där. Men en promenad brukar hinnas med de dagar det är fint väder! =) Och ofta åker kaffetermosen med.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har haft haft liknande funderingar (men det har nog bara blivit en sub från Subway nån enstaka gång), tyvärr så har de bra skogsområdena närmast jobbet försvunnit senaste åren (det byggs vägar och hus där istället).

Japp jag gör samma. Som ett sätt att ladda lite energi och cirkulera och använda mina olika kök när den verkliga friluftsaktiviteten tryter. Otroligt skönt att vara själv en stund. Bäst effekt får man när det inte är sommar och sol eftersom det blir mindre vanligt folk ute.

Underbart! Jag håller med, en paus från jobbet innehållande en promenad i närmsta park gör underverk för kreativiteten på jobbet. Vi bör utnyttja att vi har så fina grönområden ofta bara runt hörnet. Stadsparker har även ofta en fascinerande historia som är kul att ta del av.

Vänligen

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips