Tips liveaboard Egypten

Tja!
Vem har bra förslag på arrangör för en veckas liveaboared i Egypten? Företrädesvis södra delen i juni. Nu är det bara en månad dit! Tips?

Hej

Jag håller på och går en utbildning för ett företag som heter undersea adventures. Det ligger i Hurghada och kör bland annat långt söderut och även upp mot ösystemet mellan Hurghada och Sharm. Detta företag har allt från ökensafaris till havssafaris. Men även vanliga dykturer som kan gå över ett par dagar. Hyra av utrustning gör man på plats och maten ingår om jag inte missminner mig.
Hur hade du tänkt göra med Din resa, bara vara på båten eller se lite av fastlandet också?
För som det ser ut så kan det gå så här att du blir upphämtad på båten och förd till båten och på båten stannar vi i 6 dagar och sover över den sista dagen på båten innan Du ska åka hem. Om Du nu ska vara här en vecka? Det finns både engelsktalande och svensktalande personal på båten.

Dock behövs det 6 personer som minst om liveaboard-båten ska gå. Annars blir det kanske flera 2-dagarutflykter. Allt går att lösa.

Hör av dig till min mail så får vi snacka mer. Jag har pizza120@hotmail.com.
En länk till sidan med mer information: http://www.redsealife.com/

MVH
Fredrik

Senast ändrad:

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej!

Ska på 6 dagars Safari med 3 vänner (två tjejer 2 killar) som börjar den 31 Juni och 6 dagar framåt.

Och söker resekamrater. Båten går från Hurghada, och sedan bär det av Norr ut.

Priset är 650 Euro Al Inklusiv. Finns att hyra utrustning billigt på båten om man behöver nåt.

Sista anmälningsdag är den 5-7 Maj

Har ni frågor eller funderingar hör av er.

Vore trevligt med sällskap från Sverige

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips