Tips begagnade ishockeyskridskor?

Det är ju lite opraktiskt med LF skridskorna, när man är med barnen på sjön för lite lek och spel. Jag behöver köpa mig ett par "vanliga" skridskor.
Vad skall jag välja? Tänker köpa beg via blocket, men behöver tips på lämplig modell.
Mina fötter har vuxit färdigt, så de jag köper kommer jag behålla ett bra tag, men jag vill inte lägga ut för mycket pengar heller.
Hur vet jag vad en begagnad skridsko är värd?, vad finns det för utvecklingssteg, hur gamla skall de vara, max? Duger 5 år bakåt i tiden? eller skall de vara nyare?
Hälsningar, Peter

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
5-600 kr är max vad jag skulle lägga på blocket för ett par grillor, 5år är inga problem. ccm, graf och bauer är bra, sedan 10 år så finns skomärken som nike och rebook oxå.. mest barn/ungdoms skridskor på blocket.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips