Tilley T3

Hej!

Efter att min gamla fiskehatt gett upp förra hösten tänkte jag köpa en ny inför sommaren. Har läst lite och fastnat för Tilley T3.

I Sverige är det Outnorth och Naturkompaniet som sålt den men när jag nu skulle beställa finns den inte längre!! Mailade Outnorth och fick till svar att den ska utgå ur sortimentet.

Är det någon som kan tipsa om annat ställe i Sverige som säljer den? (Är inte så sugen på att beställa från utlandet om storleken skulle bli fel.)


VH//Anders
 
Sent svar.
Men fanns idag på naturkompaniet i Halmstad när jag var där iallafall..

OK, den finns inte längre på deras hemsida men vissa butiker kan säkert ha kvar.

Hursom helst drog jag en chansning och köpte en på ebay från Australien. Den kom härom dan och passade perfekt! Trots frakten blev den också lite billigare än att köpa i Sverige....

VH//Anders
 
Jag köpte min på e-Bay också, utan problem och billigare. Ta en ordentlig titt på fraktkostnaden om du väljer att handla, för ibland är det nästan halva kostnaden. Dock fortfarande mycket billigare än i Sverige.


Skickas från min iPad via Tapatalk
 
Jag beställde en Tilley hatt från Canada förra året, oroade mig också (såklart) för storleken men den var perfekt. För övrigt mycket nöjd med den.
 
Jag går också i tankar på att köpa hatt. Fastnade för Tilley och då T3, mest pga av att alla andra verkar köra på den modellen...
Jag funderar dock på hur varma de är och om de stora öljetterna gör att det blir dragigt i ruggigt väder? Någon som kan ge svar på det?
Har ni tips på andra hattar eller modeller från Tilley som passar sig för svenskt klimat och som ser trevliga ut?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.