Till Lofoten med bil...

Hej,
jag skulle vilja ha lite råd när det gäller resvägsval till lofoten från Göteborg.

ska man traggla sig upp längs E:6an via Oslo och Trondheim och vidare i Norge eller ska man satsa på 45:an i Sverige och sedan ta silvervägen in mot bodö och färja över till lofoten? Eller är det bäst att åka E4:an upp via Stockholm och upp till Kiruna och sedan över till Narvik? Eller är det någon som har ett helt annat förslag.

Vi har 9 dagar på oss för hela resan från Göteborg och tillbaka.

Tacksam för snabbt svar för jag har tänkt att åka på fredag.

Mvh // Alex

Hej!

Jag har kört Göteborg-Kiruna, då över Göteborg-Örebro-Gävle-Umeå-Kiruna. En övernattning i Härnösand.
Finfina 110vägar och lite trafik, se bara upp för renarna som står på vägarna!

PS, kör INTE genom Norge om ni har ont om tid!!

Johnny

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Du borde köra norrut i Sverige för att sedan korsa Sverige vid Umeå eller lite senare så du åker över via Arjeplog.

Dit mål bör vara Skutvik i Norge där du tar färjan till Svolvear (242kr med bil) och tjänar 8 timmars körning!

Lycka till!

Olle i lofoten med 7 graders värme, småregn och nordliga vindar!

Jag skulle välja 45:an upp till ca Arvidsjaur o sen över till Bodö. Undvik Norge, gjorde den resan när jag skulle åka upp till Gäddede från Borås förra året. Tog världens tid jämfört med 45:an.

Kör en resesökning på Via Michelin, suverän tjänst!
http://www.viamichelin.com

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.