Tierras Yukon byxa?

Ytterligare en produktfundering i forumet..

Har en Tierras Yukon-jacka som jag stortrivs i både på fjället och i skogen. Har funderat på att köpa byxan också, någon som har några erfarenheter av den?
Hur obekvämt är det egentligen att ha en 3-lagers byxa direkt mot huden? Och dom små benfickorna på byxan, är dom funkis? Tillräckligt hög i ryggen?

Hmmmm..?
/Per

Tjena!

Jag har själv en Yukon jacka som jag trivs mycket bra med. Jag har inte provat yukonbyxorna men har provat att gå i goretex-byxor utan nåt under. Jag upplevde inget obehag av det - men betänk att det är ingen värme i dem när du väl stannar till..

Jag har valt att gå i goretex-byxor utan underställ under sommarmånader med regn då jag vill undvika nerkylning. Funkar helt ok. Nackdel är att de inte glider över huden särskilt väl så de kan strama lite.

/p

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips