Tidsförslag för gotland runt med kajak.(?)

Någon som paddlat gotland runt utan tävlingshets under sommarn och vill dela med sig hur lång tid detta tog?

Beskrivningen får gärna innehålla hur många dar det tog samt ungefär hur många effektiva paddlingstimmar/dag ni/du la ned. Tips på schyssta strandhugg är givetvis välkommet.

Tack på förhand

/Tobbe

Det fanns en artikel om Gotland runt med kajak i Utemagasinet nr 2 -92.
Om du mailar mig din adress så skickar jag en kopia!

JL

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Gotland runt

Om du söker lite på forumet kanske mina inlägg finns kvar?

Jag paddlade Gotland Runt med min fru sommaren 2000.

Vi plaskade runt på 12 dagar. För oss var det ingen direkt "semester". Det var en ganska kall sommar. Detsutom filmade vi vår resa, så titt som tätt, hoppade vi av och filmade. I bland samma sak ur fler olika vinklar.

Vi var då rätt så nya på kajaking, skulle aldrig göra om det med den erfarenheten vi hade då.
Vi gjorde flera onödigt riskabla grejer. Det var ingen lek (för oss).
Ön har ju på sina ställen väldigt långgrunda stränder, men på andra ställen kan det vara 40m djupt bara ett par kliv från stranden.

Man är oskyddad för vinden eftersom det inte finns någon skärgård i egentlig mening. (typ, Karlsöarna??)

Men ön är oerhört vacker!

Chansa och kör!

mvh

adam

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips