Thorn 26 eller 28 tum

Hej allihopa, jag håller på att köpa ny cykel och har kommit så långt i mitt urval att det bara återstår två cyklar.
Det är thorn xtc med 26 tums hjul och thorn club tour med 28 tums hjul.
Vilken ska jag välja? Dem verkar göra samma jobb men vad är skillnaden med hjulstorleken, tex. rull, smidighet, hållbarhet, ja alla kommentarer kring hjulstorleken är väkommna.
Mvh Rikard

Thorn

Om du tittar på Thorns hemsida så får du se att dom själva propagerar för 26"hjul eftersom det blir starkare, lättare och det finns fler däck att tillgå.
Om jag skulle köpa en touringhoj från Thorn skulle jag givetvis gå på deras eget förslag angående hjulstorlek.

Men det spelar naturligtvis roll hur lång man är, för stora personer så fungerar det säkert bättre med 700-hjul. Själv har jag turat på en Cannondale med 700-hjul och hade lite problem med tå/framhjuls kontakt.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips