Therm-a-Rest NeoAir

Det är helt suveränt bra, såååå skönt att ligga på....
Efter den sista veckans tätande så kan jag konstatera att liggunderlaget är enormt bra, eftersom jag inte var van vi upplåsbart då jag tidigare använt självupplåsande så hade jag lite för högt tryck i början men nu vet jag hur det ska vara för att ge maximal komfort..
Det var dyrt men väl värt sina pengar när man räknar den komfortökning och volym/vikt-minskning det ger.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
R-värdet på NeoAir är angivet till 2,5 det kan jämföras med R-värdet 2,2 hos Thermarest Prolite och R-värdet 0,7 hos Exped AirMat. De tyngsta och tjockaste madrasserna som Exped DownMat 9 kommer upp i ett R värde på 8, då pratar vi en 9 cm tjock madrass fylld med dun.

För att en luftmadrass är 2,5 ett riktigt bra R värde. Men likväl, NeoAir inget du använder på egenhand vintertid.

Okej, men är det någon som sovit på Prolite och NeoAir och kan jämföra?
Jag fryser på mitt Prolite 3. Kanske att Downmat är bättre för mig, men det är ju så trist att bära tungt...

Neo air är utmärkt komfortabelt och värmer gott ännu vid nollgradigt.
Visst är downmat än mer komfortabelt,men vill du ha nåt som inte tar nån plats i packningen sommartid är Neo air nog att föredra.(har båda)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips