The North Face nya duntröja

Absolut, det jag syftade på var panelerna i Polartec PowerStretch i sidorna och underarmarna.

Jag provade f.ö. jackan från TNF idag igen och den har verkligen den bästa rörligheten jag kännt i armarna hos en dunjacka.

Låter riktigt spännande, har ännu inte hittat den i någon butik, vart har du testat den?

//Magnus

Låter riktigt spännande, har ännu inte hittat den i någon butik, vart har du testat den?

//Magnus

Hos Addnature på Högbergsgatan 30A i Stockholm.
En sak som var riktigt smart för rörligheten är att det inte är dun över armbågarna utan PowerStretch som ger enastående rörlighet. Nackdelen är väl att det inte blir riktigt lika varmt men smidigheten gör å andra sidan att man kan röra på sig lättare och då hålla sig varm. Just att ärmarna är hårda tycker jag annars ofta är lite av ett problem på tunnare dunjackor. Jag passade på att prova Patagonia Down Sweater och Mountain Hardwear Nitrous Jacket samtidigt. Patagonian var klart "boxigast" i modellen medan jackan från MHW satt bra och var slimmad men slog inte TNF:en i rörlighet. Som alltid beror det väl på hur den ska användas..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips