The North Face Harrier 2

Guest

Gäst
Hej!

Jag skulle vilja veta lite om tältet The North Face Harrier 2 från någon med egna erfarenheter.

* Hur är kvalitén på tältet?
* Är det helt självstagande?
* Finns det absid?
* Hur är det att sätta upp ensam?
* Hur är boendekomforten för 1 respektive 2 personer?
* Hur står sig Harrier 2 mot Hillebergs tält?
* Andra för eller nackdelar med Harrier 2?
* Finns det att köpa i Sverige? I så fall vart?

Nu är jag medveten om att tältet inte är ett vintertält..men mitt användningsområde är främst för tältning på kala klippor i skärgård. Vill även att det ska vara funktionellt då man gör vandringar i fjällen sommartid.

Tar tacksamt emot alla synpunkter på detta tält...

Med vänliga tälthälsningar
Jonas

Harrier - mina erfarenheter

Se mina kommentarer på:

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=8572

Jag kan väl göra några tillägg:

- Ingångarna är inte regnsäkra med mindre än att man ålar ur tältet jäms med marken.

- Markpinnarna på yttertältets kortsidor bör sättas fast även om tältet är självstagande. Annars hamnar yttertältet och innertältet mot varandra och ger risk för ett kondensblött innertält.

Hälsningar
//Per

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips