Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vilka kartblad av Terrängkartan täcker Bohusledens sträckning Svarteborg-Vassbotten? Om någon vet och vill berätta blir det enklare för mej att beställa rätt blad!
Med vänlig hälsning
BrittMarie
Vilka kartblad av Terrängkartan täcker Bohusledens sträckning Svarteborg-Vassbotten? Om någon vet och vill berätta blir det enklare för mej att beställa rätt blad!
Det finns en kartsats i A4-format av terrängkartan som täcker norra delen och en som täcker södra delen. De 8 kartorna för norra delen är nerskalade till 1:70.000 och specialanpassade för Bohusleden och innehåller en hel del extrainformation om lägerplatser, sevärdheter m m.
Jag har ledbeskrivningen i ett häfte i A5-format, den är för dålig att gå på tycker jag,men jag tror att du menar något annat. Är det bättre kikar jag gärna. Jag vill ha lite "svängrum" vid sidan om själva leden på kartan för att kunna sträck ut/korta ner eller välja roligare väg.
BM
Det finns gott om svängrum på kartorna (mer än du orkar svänga på en normalvandring). Antar att kartseien finns att köpa här på Västkusten t ex i bokhandeln i Strömstad. Om du inte får tag i dom kanske jag kan tänka mig att sälja min kartserie för en mindre summa.
Har du en mailadress som tål dryga 6 Mb så kan jag skicka en provkarta som dock inte är särskilt välscannad.
Tips: Man behöver inte maila stora filer. Gå till Youendit, lägg upp valfri fil (upp till 1GB) från din dator, maila länken till mottagaren som sedan kan ladda ned filen.
Vill man kan man naturligtivs göra ett ziparkiv av en hoper filer innan man lägger upp dem.
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
1 kommentar
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
5 kommentarer
Med Husum passerat och bara sol i väderleksrapporten närmade jag mig höga kusten. Vid skagsudde urskilde sig då höga öarna på andra sidan ...
1 kommentar
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...