Tensons ryggsäckar - nån som testat?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Vilka är juryns favoriter inför säsongen vår-sommar 2026? Bland vinnarna finns bland annat en lättviktsryggsäck och en svensk designklassiker.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hur gick det, vann du auktionen?

Ja jag gjorde ju det! :D Tyvärr var denna säck rätt smutsig och hade ett litet hål i väven. Vet inte om jag ska våga mig på att tvätta den och hur i så fall? Laga hålet kan jag ju göra med en lapp. Den är ju ändå betydligt helare (och nyare) än mig gamla trotjänare tänker jag, och priset var ju helt ok! Och fin blå färg under smutsen, och verkade ren och fin inuti i alla fall.

Tog fram och granskade min gamla Haglöfs och tänkte först att jag skulle ta reservdelar från den nyare och laga, men inte värt det, för mycket som är trasigt på min gamla Shosho.

Sonen fick för övrigt en Tenson Uppsala, som ju är likvärdig med Haglösen tycker jag, och som han är nöjd med. Funderar på att låna den en dag och jämföra lite.

Hittat en annan på vinterrea nu som jag är lite sugen på att testa ifall jag inte får ordning på Traderavinsten, men den finns bara i svart/grå = inte så spännande men bara den gör sitt jobb så.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips