Tensons ryggsäckar - nån som testat?

Hur gick det, vann du auktionen?

Ja jag gjorde ju det! :D Tyvärr var denna säck rätt smutsig och hade ett litet hål i väven. Vet inte om jag ska våga mig på att tvätta den och hur i så fall? Laga hålet kan jag ju göra med en lapp. Den är ju ändå betydligt helare (och nyare) än mig gamla trotjänare tänker jag, och priset var ju helt ok! Och fin blå färg under smutsen, och verkade ren och fin inuti i alla fall.

Tog fram och granskade min gamla Haglöfs och tänkte först att jag skulle ta reservdelar från den nyare och laga, men inte värt det, för mycket som är trasigt på min gamla Shosho.

Sonen fick för övrigt en Tenson Uppsala, som ju är likvärdig med Haglösen tycker jag, och som han är nöjd med. Funderar på att låna den en dag och jämföra lite.

Hittat en annan på vinterrea nu som jag är lite sugen på att testa ifall jag inte får ordning på Traderavinsten, men den finns bara i svart/grå = inte så spännande men bara den gör sitt jobb så.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips