Tensons ryggsäckar - nån som testat?

Hur gick det, vann du auktionen?

Ja jag gjorde ju det! :D Tyvärr var denna säck rätt smutsig och hade ett litet hål i väven. Vet inte om jag ska våga mig på att tvätta den och hur i så fall? Laga hålet kan jag ju göra med en lapp. Den är ju ändå betydligt helare (och nyare) än mig gamla trotjänare tänker jag, och priset var ju helt ok! Och fin blå färg under smutsen, och verkade ren och fin inuti i alla fall.

Tog fram och granskade min gamla Haglöfs och tänkte först att jag skulle ta reservdelar från den nyare och laga, men inte värt det, för mycket som är trasigt på min gamla Shosho.

Sonen fick för övrigt en Tenson Uppsala, som ju är likvärdig med Haglösen tycker jag, och som han är nöjd med. Funderar på att låna den en dag och jämföra lite.

Hittat en annan på vinterrea nu som jag är lite sugen på att testa ifall jag inte får ordning på Traderavinsten, men den finns bara i svart/grå = inte så spännande men bara den gör sitt jobb så.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.