Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Telia eller Telenor?
- Trådstartare JackLynx800
- Start datum
Lästips
ANNONS
Aircontact Pro – designad för de stora äventyren
Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...
Inte jag , har 10 bärs kvar - gottimums
Nae nästan
Förutom det.
Förr när GSM var ungt så kunde vissa tjänster vara halvöppna
i experimentstadiet - då gick det att köra data fritt ibland - fast det var länge sen och långsamt.
B.la gick det att skicka SMS gratis på detta sätt genom att
i telefonens meny ange att det skulle gå via data istället för GSMs implementerade SMS tjänst.Då gick det via inte helt öppnade datatjänster gratis.
Så helt körd är du inte i ditt påstående
Förutom det.
Förr när GSM var ungt så kunde vissa tjänster vara halvöppna
i experimentstadiet - då gick det att köra data fritt ibland - fast det var länge sen och långsamt.
B.la gick det att skicka SMS gratis på detta sätt genom att
i telefonens meny ange att det skulle gå via data istället för GSMs implementerade SMS tjänst.Då gick det via inte helt öppnade datatjänster gratis.
Så helt körd är du inte i ditt påstående
Yo! Va fäään. D e inget påstående. Jag gjorde så, jag letade upp info om att jag kunde göra d o varför d faktiskt gick. Jag hittar inte på för att verka smartare eller bättre..lixom. Varför? Sen att du kanske inte kan förklara d för dig själv ftr 15 öl är ju inte riktigt mitt fel ;-). D e ingen tävlign om vem som kan mest.
Haha. Nu när vi diskuterar d så har jag börjat minnas lite mer. Kommer ihåg att det specifierades som ett samtal i fakturaspecen. Barnen kommer på måndag och kan då ev kolla upp hur jag gjorde o faktiskt göra det igen då de har en gammal knappmobil som används för gonattsamtalen. Om jag får tid till d
.
Haha. Nu när vi diskuterar d så har jag börjat minnas lite mer. Kommer ihåg att det specifierades som ett samtal i fakturaspecen. Barnen kommer på måndag och kan då ev kolla upp hur jag gjorde o faktiskt göra det igen då de har en gammal knappmobil som används för gonattsamtalen. Om jag får tid till d.
Låter som vi är kanske är åter till mitt förslag i inlägg 40 som jag repriserar här:
"Skulle det kunna vara så att abonemanget medgav fria röstsamtal och sedan ringdes ett röstsamtal till en gammal hederlig modempool, som väl gav 56k i bästa fall och över en mobil talkanal sannolikt ännu lägre - detta kan vara en förklaring till hur det gjordes."
/Patrik
Visst låter det sannolikt. Men du beskriver oxå bara en möjlighet som kanske inte ens finns.
Det märkliga var ju att det gick att ta emot o ringa samtal under tiden man var uppkopplad till nätet: dvs, de som mig ringde fick inte en ton för upptaget, och jag behövde heller inte lägga på internet för att ringa ett samtal.
Det märkliga var ju att det gick att ta emot o ringa samtal under tiden man var uppkopplad till nätet: dvs, de som mig ringde fick inte en ton för upptaget, och jag behövde heller inte lägga på internet för att ringa ett samtal.
Tidigare skrev du att det var över 3G-nätet, tänk på att 56k-modem som tango skriver var grymt långsamt.Visst låter det sannolikt. Men du beskriver oxå bara en möjlighet som kanske inte ens finns.
Det spelar ju ingen roll idag, men ändå kul att veta hur det egentligen fungerade
Tidigare skrev du att det var över 3G-nätet, tänk på att 56k-modem som tango skriver var grymt långsamt.
Det spelar ju ingen roll idag, men ändå kul att veta hur det egentligen fungerade![]()
Jo, det var över 3g-nätet, har inte ändrat mig ang.
Stämmer att det var långsamt, men hur långsamt vet jag ej...fick aldrig för mig att mäta på ex bredbandskollen. Men jag trodde då att långsamheten berodde mer på mobilens processor mer än annat. Men när jag skaffade en annan mobil blev surfen såpass billig att nåt annat var onödigt.
Aldrig mer Telenor. Men! Det är jag personligen. Det kan ha blivit bättre? Vi fick alltid dubbelkolla fakturorna. Bara extrajobb varje månad. Det var i land dubbla fakturor.
Vi bor norr om 30 minuter från Vemdalen å här är det bäst att ha Telia och alltid meddela var man ska. Vintertid speciellt. Jag har Halebop 20gb i telefon( vi har inte tillgång till internet). Halebop är trevligt och det funkar i Dravagen tillochmed 😀
Vi bor norr om 30 minuter från Vemdalen å här är det bäst att ha Telia och alltid meddela var man ska. Vintertid speciellt. Jag har Halebop 20gb i telefon( vi har inte tillgång till internet). Halebop är trevligt och det funkar i Dravagen tillochmed 😀
Liknande trådar
- Svar
- 22
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 5
- Visningar
- 6 M
- Svar
- 22
- Visningar