Telemark med Åsnes och Lundhags???

Hej.. Undrade bara om det överhuvudtaget skulle kunna gå att åka telemark med: Åsnes Combi Combat, Rottefella NATO 120 och Lundhags Pro Ski?? eller sitter bindningen för låg för att det ska vara möjligt? Om inte, hade det funkat om man satte på förhojningsplattor?

// Henrik (tele-newbie)
[Ändrat av Deepwood 2005-02-17 kl 19:31]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det går bra

Jag har åkt telemark på Dynastar Montaigne med Rottefella Super Telemark och Alpina 1400, det gick fast inte så bra off-pist
Sedan blev det Tua Wilderness och Asolo Extrem, det gick jäkligt bra off-pist också.
Efter det blev det Tua Montets och samma pjuckor och nu gick det ändå bättre off-pist.

å vill du ha plattor...

...så mailar du på lind.oskar@telia.com
Har ett par 20mm Rottefella plattor, nya i påse med skruvar å allt. Passar till alla nyare Rottefella bindningar...hmmm. Såg just på Telemark Pyrenees att det finns två varianter...

http://www.telemark-pyrenees.com/shop/product_info.php?cPath=1_10_19_36&products_id=647

200:- pix plus ev frakt. Vid intresse, hör av dig så sprintar jag ner till garaget och kollar version.

// Oskar

(Försöker inte skapa en prylmarknad av forumet, tycker nästan att det "on topic")

Sorry.. hade kanske gått men jag vetifanders om de passar just de bindningarna. Det är militärbindningar så det passar nog inte med fästen och så..

Nej, du ska inte ha plattor och annat junk.
Jag blev så glad när jag såg denna förfrågan. "Äntligen någon som förstått var dagens tele kommer ifrån" tänkte jag. Hardcore helt enkelt. Jag önskar bara att jag själv hade mage att sälja bort mina plastpjuck och cobrabindningar.
Se så: ut och åk nu och känn då att det du gör är RIKTIGT ballt!
/Samme

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips