Taxfree USA

Hallå!

Jag har kollat runt i olika reseforum och har inte riktigt fått klart för míg hur och om det är möjligt att få tillbaka skatten i alla delstater när man handlar i USA. I NY fick man tydligen en taxfree lapp om man visade passet i vissa butiker, så drog de av skatten i kassan. Är det nån som vet om det finns nåt liknande system i Seattle (REI eller liknande butiker).

Läste även att om man skulle fixa det på flygplatsen (skatten) så var man tvungen att ha sakerna i original förpackningen???

Nån där ute som vet?

/Henrik

Hallå!

Jag har kollat runt i olika reseforum och har inte riktigt fått klart för míg hur och om det är möjligt att få tillbaka skatten i alla delstater när man handlar i USA. I NY fick man tydligen en taxfree lapp om man visade passet i vissa butiker, så drog de av skatten i kassan. Är det nån som vet om det finns nåt liknande system i Seattle (REI eller liknande butiker).

Läste även att om man skulle fixa det på flygplatsen (skatten) så var man tvungen att ha sakerna i original förpackningen???

Nån där ute som vet?

/Henrik

Det här var ju helt klart intressant, vet inte hur det fungerar, men jag ska ju till staterna snart.
Får se vad tråden kan ge... :)

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.