Har funderat ett tag på att införskaffa ett GoLite Shangri La 1 + innertält för att ha en smidig och mångsidig tarptältlösning. Men sen läste jag för andra gången Jörgen Johanssons bok "Vandra fjäderlätt" och blev lite avundsjuk på hans hemmasydda tarptält. Shangri La'n verkar bara ha en liten öppning i ena kortsidan, medans Jörgens lösning ser betydligt läckrare ut eftersom man kan öppna hela långsidan. Är det någon som vet om det finns färdiga tarplösningar som mer liknar den senare modellen, med öppningsbar långsida? Gärna med något tillhörande innertält/myggnät. Känner mig inte mogen för ett hemmabygge än...
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tarptält a'la Jörgen Johansson?
- Trådstartare BadCash
- Start datum
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Annorlunda och smart användning av gångstavarna, fast sen är det ju som sagt det där med vikten...
Tänkte mig något enklare, typ såhär:
Bilagor
det är ju ett vanligt vindskydd. Köp en presenning vetja.
Nja, det är väl kanske att ta i. Jag har då aldrig sett någon presenning med blixtlås och sidor... Kanske var bilden missvisande.
Såhär då:
Bilagor
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg