Tankar på att köpa ny havskajak??

Svärfar köpte 2 st Reval Expedition i våras som paddlats flitigt i Stockholms skärgård under sommaren... Många smarta finesser framförallt är rodret riktigt bra! Vill man inte använda rodret så finns det dessutom skedda...
För någon vecka sedan var vi ett större gäng som hade bestämt oss för att paddla en heldag på västkusten (Tjörn). Vi trotsade den styva kulingen och gav oss iväg... (även vid detta tillfälle körde jag en Reval Expedition) det var hur kul som helst att surfa på vågorna. Dessutom fick vi träna på lite kamrat-räddning under "riktiga" förhållanden... (tur att det var varmt i vattnet). Kolla in kolla in http://www.revalkayaks.se
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Å min svärfar har minsann köpt femton nya kajaker och alla är jättejättebra. Kolla jättejättegärna in http://www.jättejättebrakajakersomminakompisarsäljer.se.


Eller är jag tyken i överkant nu?
Men å andra sidan det kan ju kanske vara dags att ge lite extrareklam till det senaste tillskottet på den svenska kajakhorisonten... (det andra märket har ju fått blandad gratisreklam ett tag nu - om nu all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet.)
Så förlåt så hemskt mycket.
 
Ja, ja, om det inte är uppskattat att dela med sig av sina positiva erfarenheter så får ni väl blunda... Men annars kan det väl inte skada att få lite koll på marknaden för de som försöker hitta i kajak-djungeln...
 
Den största delen av reklamvärlden består av satsningar kring att sprida goda erfarenheter. Det betyder inte att vi oftast tycker att reklam är balanserad, sansad, klok och rimligt sann. Det betyder inte att vi får förtroende för vilken skojaren som helst som har goda erfarenheter (vilket för övrigt nästan ALLA kajakägare har av just sitt, eller svärfars, kajakköp).

Om all uppmärksamhet är god uppmärksamhet, då är du safe.

Om man inte tror på det - då hade jag i Revals kläder bett dig snurra loss på andra ställen. Eller på ett mer nyanserat och sofistikerat sätt.

Patric,
Som nu verkligen skall försöka att hålla tassarna borta från din charmerande framfart Martin. Lycka till!
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Stå på dig!

Stå på dig Martin, fram för mer konkreta tips och erfarenheter!

Att säga att alla är nöjda med allt vad man har köpt är ju inte sant, ibland blir köp av friluftsprylar en fullträff men lika ofta ångrar man ju sig och vill köpa nytt efter ett år.

Självklart räcker det inte med att en person gillar en viss pryl för att jag ska känna mig övertygad men om man läser recensioner under lång tid brukar man få en hygglig uppskattning av vad många tycker.

Så, fram för mer subjektiva och bra åsikter!
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.