Tålig långsked som inte böjer sig


Men är inte detta "kaffe-latte-skedar" för den som vill dricka kaffe stora dricksglas? Inget fel att göra det men jag söker skedblad i storlek matsked, eller möjligen dessertsked men inte tesked och jag misstänker dessa bara är storlek tesked, eller?
I så fall har vi sådana hemma redan och de passar bra att skrapa sista tacosåsen ur den smala glasburken nrä det är hemmafredag men tar för lågn tid at täta sig mätt på påsmat med.

Eller är detta matskedar?

/Patrik
 
Du kommer behöva böja skeden själv en del om du ska äta ur påse men funkar nog fint.
Själv är jag mycket försiktig med bestick i metall då jag är ute mycket under årets kallare månader och är rädd för att förfrysa fingrar då minusgrader och metall är en dålig kombination.

Är det kallt ute har jag vantar på fingrarna och låter maten värma skeden - av hållbarhetsskäl vill jag ha metal. Dessutom lättdiskat men var och en gör sitt bestickval.

/Patrik
 
Jag har en "långsked" i plast (teleskopmodell ). Att den skulle knäckas/spricka känns minst sagt långsökt!
-Inte bara långsök,t utan helt osannolikt - men då pratar jag förstås om sommartemperaturer; sträng vinter "campar" jag inte i.

Jag tänker inte att den går sönder när jag äter med den, men när jag har den i fickan och böjer mig oförsiktigt så knäcks/böjs den.
Har du länk som jag kan titta på och göra en okulär bildbesiktning?

/Patrik
 
Jag använder Adventure Food-skeden sen 5 år tillbaka. Att den skulle vara klen är rent BS.
Hur mycket misshandel tänkte du utsätta skeden för tänkte du? Vid "normalt" friluftsliv så ser jag ingen risk att den skulle förvandlas till ett V. Och om så vore, böj tillbaka den då, den är ju i metall?!?
 

Mkt nöjd med denna.

Denna ligger bäst till hitills och även om den kostar 140kr, är i titan så blir det billigt utslaget över förväntad livstid.
och jag behöver inte 12 st - det är bara jag som äter ur min matpåse. Andra påsätare äter med sin egen sked.

/Patrik
 

Använder den här, och har inte lyckats kladda ner fingrarna än :)
Ett litet plus med karbinhaken också så man kan hänga den på ryggsäcken!
 
Jmen när jag har den i fickan och böjer mig oförsiktigt så knäcks/böjs den.


/Patrik
Varför måste du ha skeden i fickan? Varför inte i ryggsäcken med maten och kokaren?
Angående titanskedarna, dom ser alla likadana ut (en del har polerad skål) så dom är troligtvis tillverkade alla i samma fabrik i Kina som stämplar dom med beställarens varumärke.
 
Senast ändrad:

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...