Tältplatser Abisko - Nikkaloukta

Hittade ingen bra tråd om tältplatser längs fjällfyran, bara några få spridda tips när jag sökte.

Vore toppen om någon/några hade lust att ge tips på bra tältplatser och säga var på leden de finns :)

Hej!

Vi har tältat vid Lap Dånalds, där båten går ifrån. Fina platser. Och även vid bron över jokken lite närmare Nikka.
Sen närmare Keb till, finns flera möjligheter. Ex. vid bron där leden svänger upp mot Tarfala. Har säkert inte koll på alla. Där finns fler.

Ha det gott där ute

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Mellan Keb och Keronpasset kan du tältya ÖVERALLT mer eller mindre. Sen har du lite brant ett tag och har platser innan du går in i nationalparken.

Men som sagt. är det något som Tjäktjavagge och Alsevagge har gott om så är dte tältplatser

Massor med platser, mitt tips är den lilla platån NÖ om Singis vid de två sjöarna. Har ingen karta med mig just nu så kan inte ge en exakt position, men sjöarna är lätta att hitta på kartan. Fantastisk utsikt åt alla håll! Sitta vid branten och se på solnedgången efter ett bad i sjön är inte lätt att glömma.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips