Tältplats mellan Katterjåkk - Unna Allakas vintertid

Sitter och grunnar på en kommande vintertur: Katterjåkk - Unna Allakas - Aniskojaure - Abisko.

Då jag har inte stött på någon information om någon (extra) ;) lämplig (vinter)tältplats mellan Katterjåkk och Unna Allakas så tänkte jag ställa frågan här på forumet där det brukar finnas en gedigen kunskap att tillgå! Grundsten skriver att man oftast har möjlighet att gräva bivack i kanjonen söder om Gatterjavri, men bekväm som jag är (läs lat) så vill jag hellre tälta.

Om någon har något annat tipps om sträckningen vintertid så emottages det tacksamt!

Mvh Jesper

Vart som helst

Ganska platt/småkuperat område som jag minns det, utom backen ner till Unna Allakas då. Var aldrig några problem att hitta någon liten höjd med lä bakom.

Tackar för infon!

Skönt på sätt och vis att det inte finns någon speciellt bra tältplats, för då kan man ju helt enkelt bara skida på första dan och stanna när det börjar mörkna. Det är ju annars en sak jag är väldigt dålig på, att kunna avvika från turplanen bara på skoj. Men nu så föll ju überplanen redan med en gång :)

/Jesper

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips