Tältplats Höga Kusten

Hej,

Är på genomresa förbi Höga Kusten nu till helgen. Kan någon rekommendera en tältplats som man kan ta sig relativt nära med bil?

Tack på förhand!

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Om du menar som camping så är väl Friluftsbyn perfekt. Annars kan du väl ta en kort avstickare till Västra Entréen (Skuleskogen), på parkeringen där finns fint utedass och så kan du gå in en bit i skogen och sätta upp tältet - ehh, egentligen är det nog inte tillåtet med tält där när jag tänker efter, men om du håller dig utanför reservatet så är det okej. Eller så promenera (om du har tid över) till raststugan nere vid sjön, där får man tälta).

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det är väl som Danne skriver campingplatsen Friluftsbyn som gäller. Från 150:- per natt med litet tält.
Har gjort i stort sett hela höga kusten med båt under flera år, mycket trevligt. Tyvärr kan jag inte säga samma sak med bil och tanken att sätta upp ett litet tält. Kom ihåg en resa när jag åkte runt i timmar för att hitta ett trevligt alternativ för en övernattning med tält. Tyvärr lika tillbommat och låst som på många platser i södra Sverige. Som norrlänning är man inte van det. Just den resan slutade i ett nervöst sammanbrott och tog mig ut på E4 och gasen i botten, hem till ett lugnande glas och lovade mig att inte göra om det. Fast det är ju mer är tio år sedan så det kanske blivit bättre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips