Tältbryderier...

Hej allihop!
Ska nu ta och köpa mig ett tält utifrån en ganska begränsad budget och har således tittat på Bergans Kompakt 2. Kommer att använda tältet i både lågland och fjäll (fjäll sommartid).
Nu en enkel fråga: kommer jag att ångra mig? Jag har läst de gamla trådarna här i forumet, men det känns som om jag bara blir yrare.
Alla har väl sina favoritmärken, men utifrån vad jag kan se så tycker jag att det verkar vara ett hyfsat tält till ett bra pris...
Hoppas på hjälp!
/Daniel

Hej igen...
Gjorde ett aningen förhastat inlägg ovan då jag nu hittat en äldre tråd som besvarar de flesta funderingar jag hade tidigare. Ber om ursäkt för min bristande uppmärksamhet (får väl skylla på att jag är närsynt).
Ha det gott!
/Daniel

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips