Tält

Hej!
Ska ut på en fjällvandring där huvudmålet är att fiska i sjöar och älvar, Har svårt att bestämma vilket tält jag ska köpa. Det står mellan HILLEBERG AKTO och HILLEBERG NAMMATJ 2. Jag ska sova själv i tältet, vill inte dela tält med någon. Kommer ha ganska mycket packning med mig och är rädd för att absiden i akto är för liten. Hjälp mig att bestämma vilket tält jag ska köpa, någon som har erfarenheter av dessa tält?

Tack på förhand

Välja tält !!

Mitt val skulle definitivt vara ett Nammatj !
Generöst med utrymme ..för att kunna ta av sig blöta kläder i absiden
riktigt bra utrymme i tältet ..jag använde ett Nammtj 2 som basläger tält i keb. fungerade kanon bra !
Dock lite kallt då det är större utrymme ..
Har även under 16 års vandringar använt ett Akto det har varit guld på många sätt , men definitift inge tält att vänta väder i utan ett tält om du är så att säga på väg !
Har även använt ett mycket bra annat tält från Hillberg som har generöst med utrymme och nästan slår Nammatj och det är Nallo 2 GT ! Ta en titt på det du har förlängd absid och ävenså låg vikt i förhållandet till utrymme !

Lycka till med ditt tält val !

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag använder ett WBT-2 som rymligt enmanstält på MC-turer där man vill ha väskor, hjälm och ställ under tak nattetid - men med god plats för två när man har mindre packning alternativt med en tarp över utrustningen.

Jag har bl a ett Nammatj 2GT som är flitigt använt, dock primärt för 2 personer. Mycket nöjd.
En kompromiss mellan Akto och Nammatj för lyxigt enmansboende kan vara Nallo2.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips