Tält

dael (David Elmfeldt)

Gäst
definitivt två

för ventilation, för packning, för in- och ut ur tältet mm
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

NL (N L)

Gäst
tält-sidoingång.

Hej.
Det är en fråga om tycke och smak,
men tänk på att det är ganska skönt,smidigt
att ha varsin ingång in i tältet om regnet
eller ovädret skulle överraska en.Samtidigt så har du egen plats för din utrustning,matlagning osv.
Lycka till.
MVH Nicklas.
 
två, om man är fler än två

Är du ute efter ett 3-manna tält eller större bör du definitivt ha två ingångar/absider.


Är det ett 1-2 manna tält du tänker köpa tycker jag att det räcker med en ingång. Därmed inte sagt att det gör ont att ha två, men det är inte lika nödvändigt.


En större absid är ju också trevligt.


/Henke
(glad ägare av ett Nammatj2GT)
 
Tack

Tack för era bra tipps. Nu blir det värkligen ett tält köp av och många sköna vildmarksnätter.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.