tält val.

Är ute efter att köpa ett nytt tält och har hittat en modell som jag gillar. Det är hillebergs Nammatj 3. Fjällräven har ju en modell som är nära på identisk i vikt och design, Skule r/s light 3. Det är faktiskt lite lättare oxå, både i vikt och pris!
frågan är: Är hillebergs tälltet så mycket bättre än fjällrävens att det högre priset är motiverat?
tack på förhand / daniel

Användningsområde?

Det beror mycket på hur du tänkt använda tältet.
Hillebergtältet är bättre och jag skulle välja det 100 gånger av 100 om jag var i din situation men då ser jag ju till mina behov och ingen annans. :)

Så du får allt ge oss mer kött på benen. Sök i forumen också. Det dräller nämligen av trådar om olika tältfrågor...

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hilleberg!

Köp Hilleberg så får du en identitet på köpet...

Riskerna att ditt Fjällräventält skulle blåsa sönder långt från civilisationen (dvs innebära en fara) är väldigt liten och minimalt mindre om du har ett Hillebergtält. Man läser ganska många konstiga riskbedömningar i detta forum. Om folk hade samma riskbedömning i vägtrafiken som de har på sina "Kungsledsturer" borde de aldrig sätta sig bakom ratten. Om nu någon detalj är bättre på HB så är inte det värt flera tusen kr för de flesta med normala inkomster.

P.s Köp en flygbiljett till Peking istället. Köp alla friluftsprylar du kan tänka dig där för 30% av svenska priser. Ta tåget tillbaka via Mongoliet där du får användning för alla dina nya prylar.
[Ändrat av nils73 2004-05-02 kl 01:21]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips