tält packmått max 40cm

10 cm, vilken ledd är det på?

Jag har nyss kollat in ett Helsport Ringstind 1. Mått 40 X 20 X 16, stången 38 cm. Ett av de mindre tälten på marknaden, med både inner och yttertält.

Raskesven

Annars skulle det väl kunna gå att "bygga egna stänger" av bågsektioner i rätt längd + ev en som är kortare för att få till det exakt. Eller få specialbeställda.

Jag vet inte vad pricet skulle gå på men det kan vara en ide att kolla upp vad du vill ha för täl och sen kolla om du kan "lösa" det där med bägarna på annat sätt. Tältet är ju i första hand till för att bo i och det bör komma i fokus, jag skulle inte dra ner på bekvämligheten om det handlade om en sådan liten sak.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Att låsa upp ett helt koncept pga att en enda detalj inte stämmer med "visionen" är tragikomiskt. Verkligheheten styr jämt. Anpassning är modellen och bör alltid tillämpas för att komma till skott. Perfektionister skaffar specialpinnaler när de kolliderar med dem i sinnesvärlden, har råd beställa dem eller är skickliga nog att tillverka dem själv.
Om stängerna är 0,Xm eller X% längre spelar ingen roll alls, det är bara att skaffa en smula längre väska....och sätta igång.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips