Tält för homo sapiens sapiens.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Allvarlig, hehe!

Hedenberg! Du kan vara lungn, en ordväxling kan vara lika uppfriskande som ett vinterdopp. Det kan också vara ett bland många sätt att presentera sig på om än lite bryskt. Inget allvarligt alltså!
Mvh Bert Juhlin.
 
Re: Varthän!

fatman; sa:
Hej Patric! Ville bara med mitt råd till dig förklara hur jag reagerar på aggretioner eller vänligheter, alltså ge något tillbaka.
Vi är alla olika till temperament och kynne, du gör på ditt vis, andra på sitt för att möta omvärlden.
Ett ordspråk som du nog förstår att jag använder mig av är "Hellre ett ord för mycket, än ett bett i tungan"
Mvh Bert Juhlin.

Och efter din framfart har jag lagt några ord till administratörerna av Utsidan. Jag har försökt få kontakt med dig via mail, men det ignorerar du.
 
Jag kan hålla med dig Bert att man kanske inte alltid vill ha irrelevanta svar på sina frågor. Men min erfarenhet av de som brukar svara här på utsidan är att de är mycket kompetenta och förr eller senare är det nån som har en ide till svar på frågan. Beträffande sidospåren som ibland dyker upp så har några av dem fått mig att skratta högt och förgylla en tråkig dag, så något syfte anser jag att de fyller.

Avslutningsvis så är jag fast övertygad om att påstå att de besvarar ens inlägg saknar "små grå" inte bidrar till att ge svar på sen fråga man har.

//Uffe

(som inte har en aning om svaret på ursprungsfrågan)
 
Re: Varthän!

fatman; sa:
Hej Patric! Ville bara med mitt råd till dig förklara hur jag reagerar på aggretioner eller vänligheter, alltså ge något tillbaka.
Vi är alla olika till temperament och kynne, du gör på ditt vis, andra på sitt för att möta omvärlden.
Ett ordspråk som du nog förstår att jag använder mig av är "Hellre ett ord för mycket, än ett bett i tungan"
Mvh Bert Juhlin.

oah... tyvärr så lider jag själv allt för ofta av samma åkomma som dig, mao svårt att knipa igen.. det kostar rätt mycket ibland men man sover gott.
 
Yttrandefrihet!

Hej Patric! Jag måste fråga dig, har du läst mina två första inlägg, seriösa eller hur. Inte är det jag som har startat upp något bråk. Dina kompisar Christian Almgren, Ola Dexe och Ola Hedenberg har tydligen fått för sig att detta forum är deras och din alldeles egen bakgård där ni får husera fritt och fara fram som ni själva önskar.
Jag har registrerat ett inlägg från en av de som kommuniserar flitigast här på paddlings disskusionsforum, det innehöll en fundering om varför så få deltog i disskutionen, de flesta är bara inne och läser utan att bidraga med inlägg. Kan det vara så att ni gamgubbar på paddling har för avsikt att skrämma bort och tysta nya och osäkra medlemmar för att själva få tillgång och höras och synas så mycket som möjligt. Min sk framfart kanske rör om i grytan för mycket för att sopan alltid ska smaka som alltid.
Mvh Bert Juhlin.
 
Re: Yttrandefrihet!

fatman; sa:
Dina kompisar Christian Almgren, Ola Dexe och Ola Hedenberg har tydligen fått för sig att detta forum är deras och din alldeles egen bakgård där ni får husera fritt och fara fram som ni själva önskar.

Nej det är just det vi inte fått för oss. Vi tycker INTE att man skall få fara fram hur som helst. Jag har inte angripit dig på något sätt, men du har flera gånger angripit mig. Du har aldrig träffat mig och jag tror inte att du kan avgöra varken min intelligensnivå eller min sexuella läggning.

Du svarar heller inte på mail.

Om du tycker att vi är inskränkta för att vi tycker att man kan vara trevlig och inte fara ut i angrepp på de andra i forumet då har vi helt olika åsikter om hur man bedriver en seriös debatt.

mvh Christian
 
jag brukar inte backa för en seriös och tuff debatt men jag måste säga att denna tråden har blivit för tråkig och infekterad för att det skall vara värt att lägga mer energi här.

Bert: Jag tycker inte att varken Christian eller Ola x 2 har gjort något som förtjänar påhopp i den klass du gjort.. Att säga sig själv vara vän av en lite tuffare debatt och sedan i nästa mening anklaga folk för att vara homosexuella är ju skrattretande och förtjänar egentligen ingen uppmärksamhet.

Skärpning på Torpet!!

(mitt sista inlägg i den här tråden)
 
Re: Yttrandefrihet!

fatman; sa:
Kan det vara så att ni gamgubbar på paddling har för avsikt att skrämma bort och tysta nya och osäkra medlemmar för att själva få tillgång och höras och synas så mycket som möjligt.

Vart vill du komma igentligen? Jag tycker att flera här inne har haft mycket att komma med för att hjälpa dig och ge svar på dina frågor. När det kommer till oseriösa inlägg och dyligt så tycker jag nog att du är nr 1 på listan. Bara för någon ger en länk till en husvagnsförsäljare (som dessutom gick till ett tält som någorlunda motsvarar dina preferenser)behöver man inte kalla dem för ointelligent och homosexuell. Slutligen frågar jag mig bara om all denna ilska kan härledas till att de ekar i din garderob.

MVH
Johan
 
Efter att ha läst den här tråden så kommer i allafall inte jag att bidraga med några funderingar och ideförslag på Bert Juhlins frågor. Maken till otrvlig får man leta efter.

/Hans
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.