Tält för 2

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Måste säga att det var ett meget godt forslag herr Raskesven! En överblicks- / jämförelsematris med de "väsentliga" tältmodellernas vikt, pris etc.

Tyvärr är just vi två fullt upptagna med att få fart i ett annat mycket angeläget projekt, så frågan är, vem nappar? Super-meganörden Haskell? (Du får exakt tre nördpoäng för jobbet och går därmed upp i en ointaglig ledning i nördtoppen! Vad sägs?)

/ G

Jag har ett Excel-ark där jag fyller i tält-data, och även viktar olika mått för att få fram ett slags utrymmesindex (hej, nörd!).
Har även ett för sovsäckar.

De kanske inte lämpar sig för webbpublicering (även om jag såklart kan göra dokumentet nedladdningsbart), men att göra nåt liknande dynamiskt för webben, där de medsvurna kan lägga till ny information borde vara en baggis för folk som kan det där med aspar och jspar och phpar och dotnettar och sånt. Inte jag alltså - jag kan mest om cssar och sånt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips