Ta bort waypoints?

Hur sjutton får jag bort många waypoints på ett smidigt sätt?
Har en Oregon och lade på en gpx fil med fartkameror vilka sedan syntes på gps'en som de skulle, så långt är allt frid och fröjd.

Men denna metod gav ju ingen varning när man närmade sig kamerorna upptäckte jag. Så jag provade att ladda ner en annan fil där de sparades som POI och nu funkade det med varningar (dock väldigt försiktiga varningar, men iallafall).

Nu vill jag då plocka bort de kamera-waypointsen som inte behövs, men bortsett från att plocka dem en och en så får jag inte bort dom. (Jag har några andra wapoints som jag vill ha kvar så allt ska inte bort.) Har provat att hämta över dem till mapsource och där radera de oönskade och ladda tillbaka resten, detta har dock inte hjälpt. Hur sjutton gör man?

Hämta alla till Mapsource, radera alla i enheten, radera de du vill bli av med i Mapsource, skicka tillbaka de du vill behålla till din GPS.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Om det nu funkar på en Oregon....

På andra modeller, t ex Nüvi, finns inget enkelt sätt att ta bort waypoints. Man måste göra en komplett RESET på enheten för att bli av med waypoints. Mycket irriterande att behöva göra ett 15-tal olika inställningar varje gång man förnyar sitt waypointbibliotek!

Har redan provat att ta bort samtliga gpx filer, även under "current".
Det funkar tyvärr inte, waypointsen finns kvar, och gpx-filen under "current" återskapas när man kopplar upp gps' mot datorn.

apersson850s metod funkade dock, tack för den.
Synd att det ska vara så knöligt bara. För som jag förstod det så hämtar du wp'na till mapsource, kopplar bort GPS'n och startar upp den, raderar alla WPs och kopplar sen upp dig igen mot datorn för återladdning. Som sagt lite omständigt, men det funkade iallafall.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips