T-shirt, skjorta för vandringen?

Har redan ett par vandringsbyxor men jag saknar någonting till överkroppen (har en jacka redan). Vad kan jag ha i överkroppen? Några tips med länkar där jag kan köpa det?

Överkropp

Har redan ett par vandringsbyxor men jag saknar någonting till överkroppen (har en jacka redan). Vad kan jag ha i överkroppen? Några tips med länkar där jag kan köpa det?

*T-shirt i merinoull/blandning. Finns massor av märken, behöver inte vara den dyraste Icebreaker.
*Långärmad också i merionull/blandning.

*En fleecetröja att dra på på kvällarna.

T-shirten och den långärmade kan också vara av syntet, billigare men luktar lite mera efter ett par dagar :).

En tunn mössa/buff är också skön att ha med.

Alla sportbutiker/naturkompaniet mm.

Är det varmt så använder jag samma toppar som vid träning, kort eller långärmad t-shirt i syntet tillsammans med en löparjacka. Det luktar mer än ull men torkar snabbare.

Vid svalare väder så byter jag syntet mot ull eller ull/syntetblandning tillsammans med löparjacka med huva. Jag har slutat helt med icebreaker, tycker inte de är prisvärda. I stället använder jag SuperNatural, Ullmax och Devold.

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg