t-shirt för svettiga aktiviteter

Jag skulle vilja ha tips på en bra t-shirt att ha till löpning, fjällvandring, cykling och andra liknande aktiviteter.
Den ska vara bra på att transportera bort fukt och vara ganska tight.
Tacksam för tips
 
Newline och Coolmax

En Newline t-shirt fungerar alldeles utmärkt till detta. Ca 200 kr på Stadium. Coolmax t-shirts är också bra. Tror att bl.a. Haglöfs och Newline säljer sådana för runt 300 kr.

/Jonas U
 
t-shirt

En vanlig superunderställströja i t-shirtmodell funkar bra också. Kanske inte så flashig om det har någon betydelse...

Bosse
 
Den bästa

Den bästa måste vara Patagonia Silkweight t-shirt. Finns i herr och dam. Jag är 190, 85 kg och kör Medium i denna tröja för att den skall sitta tajt.

Denna tröja är den bästa underställströja jag haft.

Den är tunn, mjuk och torkar hur snabbt som helst. Fullständigt outstanding.

Rekommenderas mycket varmt. Köp två.

//David
 
Köp en cykeltröja!

De är tajta (lite vindmotstånd), fukttransporterande och så har de praktiska fickor på ryggen för power-bars och annat smått och gott. De finns i rätt många varianter, mestadels Coolmax och andra syntetvarianter. Gore har env ariant med Windstopper på framsidan. Den är grymt skön, praktisk samt snygg. Kolla in på t.ex. Cykelcity eller Cykloteket, de har bra sortiment.
 
Newline

Hej

Haller med Jonas ovan. Newline är helt ok. Fungerar lika bra el. tom bättre än mer namnkunniga t-shirts t.ex. Nike, fast till ett mer acceptabelt pris. Har själv 4-5 st. Ända nackdelen är att de har en tendens att noppa sig efter ett par omgangar i tvättmaskinen.

/Stefan
 
T-shirt

Hej. Jag råder dig att använda en billig och bra som
du trivs i. Jag kan inte förså varför det måste vara
ett speciellt märke, som kostar "skjortan".
 
Craft???

Tycker Craft gör tröjor av bra kvalite och till rimliga priser (och de är ju av tajt modell). Problemet är att hitta en butik som säljer den kortärmade varianten.
/Claes
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.